יתרונות מסלול הריצה על הריצה בחוץ

אין מחלוקת סביב היתרונות העצומים שיש בריצה ספורטיבית

למרות הקונצנזוס בדבר, נדמה שאין ויכוח יותר ותיק בתחום הריצה מאשר הדיון על היתרונות והחסרונות של מסלול הריצה אל מול הריצה בחוץ. נכון הדבר שבסופו של דבר לכל אחד יש את ההעדפה האישית שלו ועל טעם וריח אין להתווכח, אך חשוב להכיר את כל העובדות כאשר שוקלים את הדברים לקראת החלטה.
  • רמת קושי – כאן היתרון הברור הוא למסלול הריצה. בעוד התנאים בחוץ משתנים ללא הרף – טמפרטורה, אור, מזג אוויר – על מסלול ההליכה הממוקם בבית התנאים נשארים זהים תמיד. וזה מאפשר לנו לשמור על דרגת העצימות הנכונה עבורנו בכל אימון – פעם אחר פעם. יש הטועני כי ריצה על מסלול ריצה היא פחות אפקטיבית משום שהיא קלה יותר. ואולם מחקרים מראים כי הצבת מכשיר הריצה בשיפוע של 1 אחוז מגשרת על פער זה כך שניתן תמיד לבחור דרגת עצימות גבוה יותר במקצת מזו שהיינו מנסים לבחור בריצה בחוץ
  • שמירה על המפרקים – גם כאן מסלול הריצה מציג יתרון ברור אל מול הריצה בחוץ. מסלולי הריצה כיום מצוידים במנגנונים שונים של בלימת זעזועים וכל עוד מסלול הריצה המדובר מצויד במנגנון כזה, הפגיעה במפרקים תהיה מזערית יותר ביחס לריצה על כביש, מדרכה וכדומה.
  • גמישות בהתאמת האימון – כאשר אנו רצים בחוץ תנאי הריצה מוכתבים לנו על ידי הסביבה שבה אנו רצים. כאן נכנס מסלול הריצה ומציע לנו תוכניות אימון, שליטה במגוון רחב של מאפיינים כגון שיפוע, מהירות, קצב, אינטרוולים ועוד. בין אם אתם מתאמנים לקראת תחרות מסוימת או פשוט מנסים לשפר את היכולות שלכם, מסלול הריצה המתקדם יכול לסייע לכם בעזרת כלים אלה לבנות תוכנת אימון מדויקת ומותאמת אישית ואף לסייע לכם במעקב אחרי ההתקדמות שלכם תוך כדי סימולציה של התנאים הרצויים לכם.
  • שיווי משקל – בריצה על מסלול ריצה תנאי הדרך משתנים ללא הרף. ואלה ההבדלים הדקים האלה שמחייבים את הגוף להתאים את עצמו כל הזמן. לעומת ריצה על מסלול ריצה שם תנאי הריצה על משטח הריצה נשארים קבועים. זה כמובן יכול גם להיות יתרון גדול אם מדובר בשיקום או חזרה מפציעה או סתם העדפה אישית להתמקד בריצה ופחות בהתאמת הריצה לתנאי הדרך.
  • נוחות וזמינות – ריצה בחוץ היא לא תמיד זמינה לנו אם בשל שעות חשיכה שבהן לא נעים לרוץ או בגלל שעות בהן יש תנועה רבה בחוץ. לעומת זאת מסלול הריצה מחכה לנו תמיד באותו מקום – מוכן לשימוש.