טרמפולינה – עוד דרך טובה לעסוק בספורט בחצר הבית

במקום לבזבז אלפי שקלים בשנה על הליכה לחדר הכושר, כעת ניתן ליהנות מעוד מוצר איכותי שהולך וכובש את דרכו לפסגת מכשירי הכושר המבוקשים ביותר – טרמפולינה. אומנם טרמפולינות בעבר היו מנת חלקם של הילדים בלבד אשר אוהבים לקפוץ וכמה שיותר כך סתם בשביל הכיף, אך למעשה, יותר ויותר מחקרים מראים כי השימוש במקפצות מעין אלה הינו יעיל הרבה יותר מכל פעילות ספורטיבית כגון ריצה, שחייה או רכיבה על אופניים בשמירה על כושר גופני וחיזוק שרירי הגוף ועל כן טרמפולינה מתאימה לבני כל הגילאים. אנרג´ים ספורט מביאה אליכם מגון רחב של טרמפולינות, תוצרת המותגים המובילים, בכל המידות ובאיכות הגבוהה ביותר.

יתרונות הקפיצה על טרמפולינה

היו אלה חוקרים מובילים בנאסא (סוכנות החלל האמריקאית) אשר גילו כי צריכת החמצן במהלך 10 דקות קפיצה על טרמפולינה זהה לצריכת החמצן אשר נצפתה אצל אותם האנשים אשר רצו על מכשירי הריצה במשך כחצי שעה. ע"י כך בוססה הטענה כי האימון הגופני הטוב ביותר המוכר לאדם כיום הוא האימון על גבי טרמפולינות. ניתן לחלק את יתרונות האימון על גבי טרמפולינה באופן הבא:
• יתרונות פיזיולוגיים – צריכת חמצן גבוהה – שריפה מוגברת של קלוריות במינימום זמן, חיזוק שרירי הרגלים, שיפור היציבה, חיזוק הטונוס של שרירי הגב וחיזוק העצמות.
• יתרונות פסיכולוגיים – שריפת החמצן המוגברת מאפשרת הנאה מזרימת חמצן גבוהה יותר בזמן מנוחה, שחרור אנדורפינים, עליה בביטחון העצמי ויכולת ריכוז גבוהה יותר בעבודה ובחיים האישיים.

טרמפולינות לא אותן המקפצות "של פעם"

בעבר טרמפולינות היו או קטנות למדי או גדולות מאוד אשר הצריכו תחזוקה שוטפת ומקום פנוי שאין לרובינו. כיום הקוטר של כל טרמפולינה משתנה והוא יכול לנוע בין 1.80 בערך עד לכ- 5 מטרים כמעט אשר כולן מוקפות במסגרת גבוהה למניעת נפילות, מכילות עשרות ומאות קפיצים לעמידה בעומס משקל גבוה במיוחד, ועומדות בתקן הישראלי והבינלאומי המחמיר. באופן זה ניתן למקם את הטרמפולינות האיכותיות הללו בכל מקום בגינה או במרפסת וליהנות משעות רבות של פעילות ספורטיבית מהנה לכל המשפחה.