מה לבחור? הקרב בין ההליכון האליפטיקל ואופני הכושר

ההליכונים- מסלולי הריצה מובילים שנים בראש מצעד המכירות של מכשירי כושר אירובי ביתיים. הם מוכרים לכולנו ונוחים לשימוש.
אופני הכושר הביתיים אף הם מוצר מוכר ונגיש שנמצא בשוק זה זמן רב.
האליפטיקל נכנס לחיינו לא מזמן. רובנו מודעים לקיומו, בעיקר מכיוון שביקרנו לפחות פעם אחת בחיינו בחדר הכושר. שם האליפטיקל הוא מכשיר פופולארי. אולם רק בשנים האחרונות הופך האליפטיקל למוצר מבוקש גם לבית.

אז איך נבחר מה משלושת המוצרים, מסלול ריצה, אופניים או אליפטיקל, מתאימים לנו?
נתחיל במשפט בנאלי למדי, שאומר שחשוב לבצע פעילות גופנית. לא משנה מה הפעילות, חשוב שהמתאמן ייהנה ממנה ויהיה מעוניין להתמיד בה. מובן שחשוב לעבוד בעצימות נכונה, כזאת שתביא לנו את התוצאות המיוחלות.
דבר נוסף שכדאי לציין, במידה וקיימת אפשרות של גיוון להשתמש בה. אם מתאפשר לשלב בין המכשירים, ולהתאמן על יותר ממכשיר אחד מה טוב.
במקרה והאפשרויות שלנו מוגבלות, ועלינו לבחור במכשיר אחד מהשלושה, כדאי לבחון את הנושא לעומק.

קודם כל הבריאות.
האם יש לנו פציעות שונות, כגון כאבי גב או ברכיים? שאלה זאת תהיה משמעותית ביותר לבחירת המכשיר הנכון. במידה ויש לנו כאבים או פציעה בברכיים כדאי שנפנה לכיוון האליפטיקל או האופניים. בשני המקרים אין אימפקט עם הקרקע, מה שיימנע פציעות נוספות בעתיד. בין שני המוצרים הנ"ל הבחירה היא פשוטה, ניבחר במוצר שמתאים יותר לסגנון הפעילות אותה נהיה מעוניינים לבצע.

במידה והאימון שנבחר עצים ודינמי האליפטיקל יהיה הבחירה הנכונה. הוא מדמה את תנועת הריצה ללא החיכוך עם הקרקע. אם פעילות זו אינטנסיבית עבורינו, או שקיימת הגבלה בתנועתיות בשל פציעות או כאבי גב, נפנה לאופני הכושר.

למתאמן בריא,שאוהב פעילות דינמית, כגון ריצה והליכה ההמלצה היא לבחור בהליכון. על מסלול הריצה נעבוד בשיתוף מלא של כל הגוף. פעילות זו מדמה כמעט אחד לאחד פעילות ספורטיבית שנעשית בחוץ. ההליכון מספק לנו את אותה פעולה במרחב הפרטי שלנו. על ההליכון אנחנו מכוונים את המהירות והשיפוע עליהם נעבוד, ונאלץ לעמוד בקצב שקבענו. באליפטיקל ובאופניים לא נידרש מאיתנו לעמוד בקצב מסויים.
רבים מהמתאמנים עובדים בקצב איטי מידי מה שמונע מהם להגיע לתוצאות.אולם זהו עניין שדורש תירגול.

ככל שנעלה את רמת הכושר הגופני כך נתמודד עם ההתנגדויות של המכשירים בצורה טובה יותר.

נסכם בכך שהפעילות האינטנסיבית ביותר תעשה, בדרך כלל על מסלול הריצה, זאת מכיוון שהוא מכתיב לנו את הקצב.

האליפטיקל הוא הדמייה טובה לריצה, בלי האימפקט של הרגל בקרקע. מכשיר זה יתאים לאלו עם כאבים או פציעות שונות. וגם לאלו המתקשים לעמוד בקצב של ההליכון, או שלא אוהבים את הפעילות הספציפית של ריצה או הליכה.

האופניים יתאימו למתאמנים הסובלים מבעיות גב ופציעות נוספות. אך גם למתאמנים מתחילים או מבוגרים המעוניינים בפעילות אירובית מתונה יותר.
אז מה שנותר זה לבחור את המכשיר ולהתחיל להתאמן!
בהצלחה