הקמת חדר כושר בייתי

לאימוני כושר ביתיים יש יתרונות רבים - איך נבנה חדר כושר בבית?

זמן הנסיעה אל מכון הכושר וממנו חזרה הוא אחד המובהקים שבהם. אין צורך לחכות בתור עד שהמכשיר שאתם רוצים מתפנה ואין צורך לחשוש מניקיון הציוד. כמובן ששעות הפעילות של חדר הכושר הביתי אינן מוגבלות על ידי שעות היום או חגים.
מאידך, ההשקעה הנדרשת על מנת להקים חדר כושר ביתי מושפעת מיעדי האימון, מהחלל המצוי ברשותנו אותו ניתן להקדיש לעניין וכמובן מסכום הכסף אותו אנו רוצים להשקיע. למרבה המזל ישנן הרבה אפשרויות העומדות לרשותכם אם אתם מעוניינים לתכנן חלל אימונים בבית.

שיקולים מרכזיים בהקמת חלל אימונים ביתי:

היכן למקם את חלל האימונים הביתי – השיקולים החשובים בבחירת האזור בבית בו תמקמו את חללה אימונים שלכם הם ראשית כל החלל הנדרש. שגרת האימונים שלכם ותקציב.

למשל, החלל הנדרש עבור פעילות אירובית שונה, ולרוב גדול יותר, מאשר עבור פעילות של הרמת משקולות. כמובן שישנם מתאמנים המעוניינים באימון משולב הכולל פעילות אירובית והרמת משקולות וגם כאן ישנן דרכים לנצל את השטח באופן מיטבי.

במידה ואתם יכולים להקדיש חדר שלם למימוש חדר הכושר שלכם זה כמובן המצב האידאלי המאפשר גמישות מירבית בבחירת הציוד ומיקומו. מנגד גם פינה בחדר שינה יכולה להיות מנוצלת היטב אם מתכננים זאת מראש היטב ובוחרים בקפידה את הציוד ואת פתרונות

ציוד – כאשר אנו חושבים על חדר כושר ביתי בדרך כלל מה שעולה בראש הוא מכשירי כושר גדולים התופסים הרבה מקום. בעוד גישה זו היא עדיין השלטת בענף זה, קיימות לה אלטרנטיבות רבות וחסכוניות יותר במקום. החל במכשירי כושר ביתיים המתוכננים על גבי חותמת רצפה מצומצמת וכלה בציוד כושר פונקציונלי עם פתרונות אחסון שישאירו לכם את מרבית הרצפה נקייה מציוד בתום האימון.

מזרני התעמלות הם מקום טוב להתחיל ממנו. מזרן התעמלות איכותי מייצר עבורכם ברגע משטח אימונים, נוח, בטיחותי ונקי ובעלות זניחה לחלוטין. קיימים גם פתרונות ריצוף קבועים יותר המתאימים לשימוש עם משקולות כבדות.

גומיות כושר ורצועות אימון הן דרך מצוינת להפוך את האימון לאפקטיבי יותר ללא הוצאה גדולה בכסף או בזמן. משקולות קטלבל או דאמבל הן דוגמא נוספת לציוד שיסייע לכם להגיע לאימון אפקטיבי יותר. 

מראה – בבניית חדר כושר ביתי רבים פוסחים על הפריט החשוב הזה. כל מי שעוסק בכושר באופן רציני יודע שביצוע נכון של התרגילים הוא חיוני הן לאפקטיביות של האימון והן למניעת פציעות. מראה מסייעת לנו לוודא שאנחנו מבצעים את התרגילים בצורה נכונה.

מסלול ריצה – רוב האנשים מכירים את מסלול הריצה, הידוע גם כהליכון, פשוט משום שזה מכשיר הכושר המוכר ביותר. מרבית מסלולי הריצה מאפשרים לכם לקבוע את המהירות והשיפוע ומציעים מספר תוכניות אימון. כיום ישנו דגש גם אל מערכות בלימה מתקדמות שנועדו לשמור על הברכיים והמפרקים בעת השימוש.

צפו בקטלוג הליכוני כושר >>

מולטיטריינרים – מולטי טריינר מגיע במגוון רחב מאוד של צורות, יכולות ומחירים. החל במכשירים פשוטים המכילים 2-3 תחנות עבודה וכלה במכשירים מורכבים המציעים מעל 100 תרגילים אפשריים. למרות שמולטיטריינרים הינם בבסיסם מכשירים גדולים, קיימות היום אופציות קומפקטיות יחסית.

ספת כושר – אחת האפשרויות הטובות ביותר בהיבט של חיסכון במקום ובכסף אל מול נצילות ויעילות. למרות שספת כושר איכותית אינה יקרה מאוד וניתן לקפל אותה בקלות, מדובר באחד ממכשירי הכושר המגוונים ביותר שמהווה תוספת מצוינת לסט של משקולות. 

תאורה ואוורור – שני אלמנטים חשובים אשר לא זוכים תמיד למספיק תשומת לב. מחקרים קובעים כי אוורור ותאורה טובים מסייעים ליעילות האימון וגם מגדילים את הנטייה שלנו להתמיד באימון.

אחסון וארגון – זהו שיקול נוסף וחשוב בבואנו להקים חדר כושר ביתי. ככל שחדר הכושר שלנו יפריע פחות להתנהלות היומיומית שלנו, כך תגדל שביעות הרצון שלנו ממנו וכמובן שחדר כושר מסודר ומאורגן הוא בהחלט גם בטיחותי יותר.

מעוניינים בסיוע להקמת חדר כושר ביתי? צרו איתנו קשר

אם כך אנו רואים כי בניית חדר כושר ביתי היא מצד אחד משימה מורכבת המצריכה שיקול דעת ותכנון מעמיק, ומאידך, בעלת הפוטנציאל להתאים את עצמה להרגלי הכושר שלנו באופן מושלם. במידה ואתם מעוניינים בייעוץ בנושא זה מומלץ לפנות אל המומחים של אנרג'ים ספורט על מנת ליהנות משנים של ניסיון וידע.