שימוש באביזרים לעידוד מוטיבציה לאימון

הרוב הגדול של האנשים מתחילים לבצע פעילות גופנית מכיוון שהם מבינים שהם חייבים. כמובן שתמיד יש את אלו שבשבילם הפעילות היא הנאה צרופה ורק תנו להם לצאת לריצה של 15 ק״מ והם מאושרים. בואו נודה באמת, אצל רובנו זה לא המצב.

לקום ולבצע פעילות גופנית שלוש, ארבע או אפילו חמש פעמים בשבוע יכול להיות קשה ופעמים רבות, אפילו שכבר נכנסנו לשוונג השאלה של למה אני צריך את זה והמשפט, אולי היום אוותר, אלך כבר מחר, עולים שוב ושוב. לרבים זוהי מלחמה תמידית ויומיומית.

אז מה עושים אתם שואלים? הפתרון הוא לעתים פשוט ממה שאנו מדמיינים. אמנם הוא לא פיתרון שייפתור לגמרי את בעיית העצלנות והאין לי חשק שצפה ועולה מדי פעם, אך הוא בהחלט יכול לעזור לנו להתמודד עם לקום, לצאת מהבית ולבצע כל פעילות גופנית עם יותר רצון וחשק.

הפתרון הוא שילוב ורכישת אביזרים חדשים שייתנו לנו את הדחיפה לה אנו זקוקים פעמים רבות.
שילוב האביזרים יכול להיות כל דבר שייגרום לכם לצאת ולבצע את הפעילות בה בחרתם. הנה כמה דוגמאות, בתקווה שייסייעו להפוך את הפעילות למשהו יותר נחשק, שהאביזר ממש ייגרום לנו לרצות לקום

מהספה ולהתחיל לזוז:

1. נגן מוזיקה- ריכשו כל אביזר מועדף עליו אתם יכולים לשים את המוזיקה שלכם ולהתרכז בה במהלך האימון. הורידו לנגן כל מוזיקה שתגרום לכם לחוש מלאי מרץ ושתדחוף אתכם קדימה. כולנו מכירים את התחושה שנותנת לנו מוזיקה מקפיצה שאנחנו אוהבים ואת הדחיפה והאנרגיה שהיא מספקת.

2. תוכנת ריצה בסמארטפון- תוכנות הריצה השונות מדרבנות, הן מספקות לנו מידע על ההתקדמות שלנו בזמן ריצה או צעידה כגון, כמה זמן לוקח לנו לבצע כל קילומטר, כמה זמן נמשכת הפעילות וכמה קילומטרים כבר עברנו. התוכנה מעודדת ועוזרת לנו לחוש איפה אנחנו עומדים, כך אנו מרגישים מדורבנים ובשליטה על האימון שלנו.

3. שעון דופק- השפעתו דומה למה שהזכרתי בנוגע לתוכנת הריצה, כאן גם נוסף לנו מדד חשוב של מדידת דפקים ומעקב אחרי מצבנו הגופני בזמן הפעילות. ניתנת לנו האפשרות לדעת על כמה אחוז דופק אנו עובדים וכך ניתן להתקדם, להגביר קצב ולהעלות דופק אם מתאפשר, או להוריד ולהאט מעט. מד הדופק אף מאפשר לנו עבודת אינטרוולים ושינויי קצב.

4. אביזרי כושר לאימון בבית או בחוץ- מי שאינו אוהב ללכת לחדר הכושר ומוצא את עצמו מתקשה להגיע למקום סגור עם עוד המון אנשים שבאים באותו הזמן יכול להשתמש באפשרות של אביזרים ביתיים. האביזרים אינם חייבים להיות יקרים מדי, ניתן להשתמש בגומיות בעלי התנגדויות שונות.
כיום ניתן להשיג גומיות בעלות התנגדות חזקה מאוד גם למי שזקוק לעבודה עצימה יותר. ניתן לרכוש משקולות חופשיות, או לחילופין מוטות קטנים שניתן להפחית או להעלות בהן משקלים. כמובן שאפשר לקנות מזרון לביצוע תרגילים ושיחרור על הריצפה. יש את הרצועות אימון, מהן יש סוגים רבים. רוב הרצועות מאוד נוחות לתלייה, בתוך הבית או על עץ בפארק והן קלות לשימוש. אני ממליצה על ה-jungle gym xt של חברת life line שנימכרות בלעדית באנרג׳ים ספורט.
יש עוד אביזרים רבים ומעולים לעידוד ולביצוע אימון מצויין בבית או בחוץ ולכל מוצר יש המון תרגילים שניתן לצפות בהם בערוץ יו-טיוב. בנוסף ניתן גם לבחור אביזרים הקשורים בצורות אימון שונות כמו כפפות איגרוף לאימוני איגרוף, אופניים לרכיבה, רולרבליידז וכל אימון העולה על רוחכם. ניתן להשתמש גם בכדור כוח כדרך מעולה לחיזוק שרירי הליבה שלכם ולהעלאת דופק. 

5. בגדי ספורט ונעליים חדשות- זאת עובדה קיימת, ברגע שאנו רוכשים בגדים חדשים כבר בוער לנו ללבוש אותם ולהציג אותם לעולם. התחדשו מדי פעם בבגדי ספורט ובנעליים חדשות שייתנו לכם את המוטיבציה והרצון לצאת ולבצע פעילות, אחרי קנייה חדשה לא תוכלו לחכות ותצאו מייד לאימון.

לסיכום: הכי חשוב זאת התנועה. להעניק לגוף שלנו את המתנה הזאת שנקראת פעילות גופנית ומביאה לו תועלת רבה מאוד. לא משנה מה גורם לכם להמשיך ולהתמיד או להתחיל להתאמן. כל אביזר, חבר, מאמן כושר, פעילות מסויימת אותה אתם נהנים לבצע, או כל דבר אחר שיביא אתכם לקום מהספה ולהתחיל לזוז. השתמשו ברעיון האביזרים שהצעתי במאמר זה או בכל רעיון אחר שיש לכם על מנת לשמור על כושר ועל אורך חיים בריא שמתאים לצרכים שלכם.
שיהיה המון בהצלחה